کد خبر: 6063تاریخ انتشار : 11:29:19 - شنبه 10 نوامبر 2018

مصائب اعتبارات قطره چکانی ؛ راه‌های جویبار بوی خون می‌دهد/ مصوبه دولت روی کاغذ ماند

مازنی خبر : راه‌های ارتباطی به عنوان شریان اصلی اتصال نقاط مهم به یکدیگر دارای اهمیت فراوانی هستند، به گونه ای که برای توسعه یک منطقه می بایست راه مواصلاتی ظرفیت و گنجایش لازم برای اتصال به سایر مناطق را داشته باشد. شهرستان جویبار در حوزه های ورزش، کشاورزی و صنعتی توانسته در چند سال […]

مصائب اعتبارات قطره چکانی ؛ راه‌های جویبار بوی خون می‌دهد/ مصوبه دولت روی کاغذ ماند

مازنی خبر : راه‌های ارتباطی به عنوان شریان اصلی اتصال نقاط مهم به یکدیگر دارای اهمیت فراوانی هستند، به گونه ای که برای توسعه یک منطقه می بایست راه مواصلاتی ظرفیت و گنجایش لازم برای اتصال به سایر مناطق را داشته باشد.

شهرستان جویبار در حوزه های ورزش، کشاورزی و صنعتی توانسته در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته باشد ولی همواره در داشتن راه‌های مواصلاتی مناسب با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و راه‌های شریانی این شهرستان سالهاست در انتظار بودجه و اعتبار مناسب ملی است که این طرح ها و پروژه ها به بهره برداری برسند.

آمار تصادفات در برخی جاده های این شهرستان به دلیل عرض کم جاده، نداشتن روشنایی و علائم مناسب و در یک جمله نداشتن استانداردهای لازم بالا بوده است.

راه جویبار به قائمشهر، محور کناره، کیاکلا به جویبار و …..سالهاست در انتظار نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری برای تخصیص اعتبار مناسب هستند ولی متاسفانه هر ساله این اعتبارات کمتر از سال گذشته و پروژه راه های شهرستان همچنان نیمه تمام باقی هستند.

مناقصه محور قائمشهر به جویبار برگزار شد اما کسی شرکت نکرد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ایی شهرستان جویبار در گفت و گو با مهر با بیان اینکه اعتبار در نظرگرفته شده برای محور قائمشهر به جویبار یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون تومان بوده است ، گفت: مناقصه این پروژه برگزار شده ولی تاکنون پیمانکاری به دلیل نوسانات قیمت در مناقصه شرکت نکرده است.

نورالدین قاسم زاده با بیان اینکه نبود نقدینگی یکی از علت های کندی روند پروژه های این حوزه بوده است، افزود: هزینه های پروژه های راه و شهرسازی بسیار بالا بوده و خود اداره راه و شهرسازی باید تامین کننده هزینه ها باشد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ایی جویبار با اعلام اینکه سه راه کوهیخیل تعریض جاده آن انجام شده است افزود: زیرسازی و بتن ریزی آن انجام شده و تنها آسفالت این محور باقی مانده که منتظر انتخاب پیمانکار هستیم.

قاسم زاده در خصوص محور کناره گفت: مطالعات این طرح انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار ملی هستیم.

وی با اعلام اینکه برای روکش آسفالت محور کوهیخیل به بهنمیر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است افزود: حدود ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان جویبار در گفت و گو با مهر با اعلام اینکه طرح تعریض محور جویبار به قائمشهر از سال ٨٦ آغاز شده است گفت: طول مسیر ۱۷ کیلومتر بوده و تا کنون هیچ اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته نشد و از محل اعتبارات ناچیز استانی هرساله مبلغی برای این طرح در نظر گرفته می شد.

محمد مهدی عبدی با اشاره به اینکه سه کیلومتر از این محور از جویبار به شیب آبندان انجام شده است افزود: باند رفت از مسیر قائمشهر تعریض آن انجام شد و حدود سه کیلومتر آسفالت تعریض از پادگان شهید محلاتی تا رستم کلا باقی مانده است.

وی بیان کرد ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات محل متوازن  شهرستان جویبار و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از قائمشهر در سال جاری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی فرمانداری جویبار پروژه محور جویبار به سیمرغ را ۱۴ کیلومتر بیان کرد و گفت: این طرح از دولت قبل بوده و اجرای آن از سال ۹۵ شروع شده و تاکنون حدود ۶ کیلومتر این مسیر تا روستای فوتم انجام شده است .

عبدی در ادامه به محور ساری به جویبار اشاره کرد و افزود: این محور تا منطقه شیب آبندان صددرصد انجام شده که از سمت ساری به لاریم حدود سه کیلومتر تعریض و باند رفت انجام شده است.

مصوبه سفر دولت اجرایی نشد

وی با بیان اینکه محور کناره ( ساری به بهنمیر)حدود ۱۲ کیلومتر است افزود: این طرح نیز جزو مصوبات سفر بوده و طرح مطالعاتی آن به طور کامل انجام شده است ولی متاسفانه هنوز کار اجرایی در آن انجام نشده است.

عبدی این محور را یکی از محورهای حادثه خیز این منطقه بیان کرد و اظهار داشت: هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این محور هستیم و با توجه به دو پایانه صادراتی کشاورزی و شیلات در این محور و تردد بیشمار تریلی در آینده نزدیک باید هر چه سریعتر اقدام خاصی در خصوص تعریض و آسفالت این محور صورت گیرد.

فرماندار شهرستان جویبار در گفت و گو با مهر با بیان اینکه با اداره راهداری و برنامه بودجه جلساتی برگزار کردیم ، گفت : برای اجرای پروژه های راه شهرستانی نیاز است از منابع ملی و استانی کمک بگیریم .

سیدعلی اسد با تاکید براینکه تعداد پروژه های عمرانی در استان زیاد است، اظهار داشت: با این حجم پروژه های عمرانی منابع تخصیص داده شده بسیار محدود است که اثربخشی آن در اجرای پروژه ها کمتر دیده می شود.

 فرماندار شهرستان جویبار بیان کرد : در درجه اول باید پروژه هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اولویت کاری قرار گیرند و سعی بر اتمام هر چه سریعتر این طرح ها در شهرستان باشد .

اسد با اشاره به اینکه  برای اجرای طرح های مواصلاتی راه این شهرستان به کار جهادی نیاز است، گفت : برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به همدلی و همراهی همه دستگاه های اجرایی در شهرستان است.

وی در خصوص محور کناره ( ساری به بهنمیر ) اظهار داشت : برای اجرای این محور نیاز به تخصیص اعتبارات ملی است و متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است ، برای این طرح نیازمند یکسری مراحل آماری برای اجذ جذب اعتبارات هستیم.