کد خبر: 6210تاریخ انتشار : 8:20:00 - چهارشنبه 21 نوامبر 2018

بعیدی‌نژاد: مسئولان سال‌هاست اطلاعات دقیقی درباره میزان پولشویی در کشور دارند

سفیر ایران در لندن، مهمترین مصادیق درآمدهای غیرقانونی در کشور را مربوط به قاچاق موادمخدر، کالا و ارز و سوخت دانست و گفت: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی کشور با تمام تلاش از ورود این مبالغ به شبکه پولی و بانکی کشور مقابله می‌کنند. به گزارش مازنی خبر ، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود […]

بعیدی‌نژاد: مسئولان سال‌هاست اطلاعات دقیقی درباره میزان پولشویی در کشور دارند

سفیر ایران در لندن، مهمترین مصادیق درآمدهای غیرقانونی در کشور را مربوط به قاچاق موادمخدر، کالا و ارز و سوخت دانست و گفت: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی کشور با تمام تلاش از ورود این مبالغ به شبکه پولی و بانکی کشور مقابله می‌کنند.

به گزارش مازنی خبر ، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: مسئولین ذی‌ربط سال‌هاست با رصد مبادی قاچاق، اطلاعات دقیقی در خصوص میزان پولشویی سودهای غیرقانونی که وارد چرخه اقتصادی می‌شوند، در دست دارند. در ایران قاچاق موادمخدر سالانه ۳ میلیارد دلار، قاچاق کالا و ارز ۱۲.۶ میلیارد دلار و قاچاق سوخت ۴۰ میلیون لیتر در روز اعلام شده‌ است.

گفتنی است، در پی اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر وجود فسادی به نام پولشویی در کشور و اهمیت مبارزه با آن، و برخی واکنش‌ها و انتقادات به سخنان وی، برخی دیگر از مسئولان در حمایت از مواضع و صحبت‌های وزیر خارجه، اظهارنظر کرده‌اند که گفت‌وگوی امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آبان) مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و نیز حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور از آن‌جمله بوده است.