کد خبر: 14808تاریخ انتشار : ۱۷:۱۷:۵۰ - جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹

نانواکناری: جهش تولید بدون اصلاح الگوی مصرف امکان‌پذیر نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مسئولانی که دم از فرهنگسازی برای استفاده از کالای تولید داخلی می‌زنند باید از خود شروع کنند و از خودرو و تلفن همراه داخلی استفاده کنند و بعد از مردم انتظار داشته باشند که به بازار داخلی اعتماد کنند. ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره […]

نانواکناری: جهش تولید بدون اصلاح الگوی مصرف امکان‌پذیر نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مسئولانی که دم از فرهنگسازی برای استفاده از کالای تولید داخلی می‌زنند باید از خود شروع کنند و از خودرو و تلفن همراه داخلی استفاده کنند و بعد از مردم انتظار داشته باشند که به بازار داخلی اعتماد کنند.

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تکیه بر مزیت‌های بومی هر منطقه برای ایجاد جهش در تولید کشور، گفت: هر منطقه در کشور دارای فرصت و مزیتی برای تولید است که در این راستا استان مازندران با دارا بودن ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت برنج می تواند در حوزه کشاورزی می تواند در کشور رتبه دار باشد که اگر بحث دو بار کشت در سال تحقق یابد خود جهشی در حوزه تولید برنج است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه جنگل ها را نیز ظرفیتی مغفول مانده دانست و افزود: باید ظرفیت های جنگل های شمال مورد بررسی قرار گیرد و صنایع مربوط به آن که باعث خودکفایی و اشتغال زایی می شود در منطقه ایجاد شود که این موضوع باید درباره هر منطقه به لحاظ ظرفیت های آبی، خاکی، آفتابی و غیره مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی برای خرید کالای داخلی را نیز بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه همه متولیان فرهنگی اعم از مدارس، دانشگاه ها، مساجد، رسانه ها و غیره محوریت دارند و باید استفاده از کالای ایرانی را در ذهن افکار عمومی جا بیاندازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم باید با رغبت از کالای داخلی استفاده کنند که لازمه آن افزایش کیفیت کالا است، خاطرنشان کرد: در این بین مسئولانی که انتظار دارند مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند نباید از خودرو و یا تلفن همراه خارجی استفاده کنند بلکه باید رفتار آنها نیز به گونه ای باشد که اعتماد به کالای داخلی میان مردم باب شود.