کد خبر: 27628تاریخ انتشار : 17:19:25 - سه‌شنبه 30 آوریل 2024

اقدامات دولت سیزدهم برای تکریم معلم تحسین‌برانگیز است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اگر به دنبال ترویج ارزش‌های اسلامی دینی و ملی هستیم مدرسه بهترین مکان در کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص تکریم معلم و نیازهای آموزش و پرورش اقدامات شایسته‌ای انجام شده است. حسین کمالی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در آیین زنگ سپاس مدرسه […]

اقدامات دولت سیزدهم برای تکریم معلم تحسین‌برانگیز است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اگر به دنبال ترویج ارزش‌های اسلامی دینی و ملی هستیم مدرسه بهترین مکان در کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص تکریم معلم و نیازهای آموزش و پرورش اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

حسین کمالی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در آیین زنگ سپاس مدرسه شاهد متوسطه دوم پسرانه نوشهر که به مناسبت آغاز هفته معلم برگزار شد، با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مقام معلم به لحاظ فرهنگی و دینی همواره گرامی داشته می‌شود، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی از جایگاه معلم به عنوان جایگاه الهی و کار پیامبران نام برده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به جایگاه رفیع شهید مطهری به لحاظ علمی و فلسفی، تصریح کرد: مقام معلم حتی از جایگاه شهید بالاتر است زیرا معلمان توانستند رزمنده و بسیجی تربیت کنند و سازنده مدیران آینده هستند.

 

این مسئول با بیان اینکه اگر به دنبال ترویج ارزش‌های اسلامی دینی و ملی هستیم مدرسه بهترین مکان در کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص تکریم معلم و نیازهای آموزش و پرورش اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران متذکر شد: معلم یک ابزار است و شرایط را برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا تحصیل علم و دانش داشته باشند.

کمالی با اشاره به اینکه برای رستگاری نیاز است مقام معلم گرامی داشته شود، گفت: معلم با تمام وجود به دانش آموزان عشق می‌ورزد و محبتی که بین این دو هست یک احترام و علاقه دو طرفه خواهد بود.

وی با توصیه براینکه هزینه‌های بعد از آموزش اگر از ابتدا به آموزش و پرورش داده شود این هزینه‌ها کمتر خواهد بود، افزود: معلمی هم تکلیفی دارد و اگر تاکید بر تکریم معلم می‌شود از سوی دیگر نیز معلم باید رعایت شأن دانش آموزان را مدنظر قرار دهد.

کمالی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد رتبه کنکور منوط به فعالیت دانش آموزان در دبیرستان و طول تحصیل است و از سال بعد این رقم به ۶۰ درصد می‌رسد.