کد خبر: 27803تاریخ انتشار : 21:34:44 - سه‌شنبه 21 مه 2024

افزایش ۳ برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی مازندران

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه تشکیل کارگروه ویژه شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی و کشاورزی در استان، از افزایش سه برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی در استان خبر داد و گفت: کشاورزان به‌ویژه باغداران مرکبات و کیوی نسبت به تهیه شناسنامه باغ و شناسه محصولات کشاورزی برای صادرات اقدام کنند. […]

افزایش ۳ برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی مازندران

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه تشکیل کارگروه ویژه شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی و کشاورزی در استان، از افزایش سه برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی در استان خبر داد و گفت: کشاورزان به‌ویژه باغداران مرکبات و کیوی نسبت به تهیه شناسنامه باغ و شناسه محصولات کشاورزی برای صادرات اقدام کنند.

او افزود: طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی با هدف نظارت بر تولید، عرضه و صادرات محصولات سالم و شناسنامه‌دار در استان در حال اجرا است.

مومنی گفت: با شناسنامه‌دار شدن محصولات، امکان افزایش دو تا سه برابری صادرات با تولید فعلی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان به‌ویژه باغداران مرکبات و کیوی نسبت به تهیه شناسنامه باغ و در مرحله بعدی شناسه محصولات کشاورزی برای صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر اقدام کنند.

مومنی گفت: با توجه به موقعیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران، انتظار است جلسات منظم هفتگی و عملیاتی هرچه سریع‌تر سرعت یابد چراکه این امر در کاهش ضایعات بخش کشاورزی و رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

او از تشکیل کارگروه ویژه شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی و کشاورزی در استان خبر داد و افزود: این کارگروه باید اهمیت سیاست لازم برای کد qr را برای تمامی محصولات و تولیدکنندگان در نظر بگیرد.