کد خبر: 24336تاریخ انتشار : 12:20:54 - دوشنبه 27 مارس 2023

۵۰ هزار هکتار شالیزار مازندران دارای تنش آبی

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در دیدار نوروزی با نماینده، ولی فقیه در استان گفت: ۵۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران دچار تنش آبی شدند و شرایط اقلیم و آب و هوایی سبب شد مشکلاتی در تولید بوجود آید و امیدواریم با مدیریت منابع آبی بتوانیم تولیدات استان را اقتصادی کنیم. حسن عنایتی کلیجی ادامه داد: […]

۵۰ هزار هکتار شالیزار مازندران دارای تنش آبی

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در دیدار نوروزی با نماینده، ولی فقیه در استان گفت: ۵۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران دچار تنش آبی شدند و شرایط اقلیم و آب و هوایی سبب شد مشکلاتی در تولید بوجود آید و امیدواریم با مدیریت منابع آبی بتوانیم تولیدات استان را اقتصادی کنیم.

حسن عنایتی کلیجی ادامه داد: ضریب امنیت آبی استان ۳۰ درصد است و امسال ۷۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب داریم که شرایط سختی است و نیاز داریم با معرفی الگوی جدید کشاورزی، بهره‌وری مصرف آب را در کشاورزی استان افزایش دهیم.

او گفت:کارگروه توسعه سرمایه گذاری و صادرات به عنوان اولویت در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال است تا تولیدات ما اقتصادی شود.

شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد: مشکل کم‌آبی درشالیزار‌های شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، نکا، ساری، میاندورود، آمل و محمودآباد جدی‌تر شده است.