logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

گزارش تحلیلی گروه خبری تکرار از اقدامات اخیر سیاسیون مازندران

1403/06/17

گزارش تحلیلی گروه خبری تکرار از اقدامات اخیر سیاسیون مازندران؛
از لیست پیشنهادی جبهه اصلاحات مازندران برای استانداری تا شکل‌گرفتن شبانه مجمعی به نام مشورتی!!!


اختصاصی تکرار / گروه سیاسی: بعد از آنکه مسعود پزشکیان در مسیر انتخابات ریاست‌جمهوری، توسط شورای نگهبان تایید گردید، روند راه‌اندازی ستاد‌های انتخاباتی وی در استان‌ها آغاز شد.

دکتر پزشکیان در همان ابتدا و در استان مازندران مسئولیت راه‌اندازی ستاد مرکزی انتخاباتی‌اش را به دکتر مهدی یونسی رستمی، رفیق و دوست‌صمیمی‌اش سپرد و حول محور او شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و دانشگاهی در ستاد مرکزی مشغول به کار تبلیغاتی و انتخاباتی شدند.

این ارتباط صمیمی بین پزشکیان و یونسی باعث گردید تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نیز شاهد ادامه فعالیت ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر پزشکیان در مازندران اینبار در قالب عنوانی جدید به نام شورای راهبردی باشیم. یونسی با شناختی که از شخصیت‌های فعال در ستاد مرکزی بدست آورده بود، عده‌ای از افرادی که مطمئن بود، دل در گرو توسعه استان دارند را انتخاب و جلساتش را آغاز نمود.

یونسی بعد از اینکه مجوز فعالیت شورای راهبردی در استان را از رییس‌جمهور گرفت، جلساتش با روسای ستادهای شهرستانی، اصحاب رسانه، احزاب، تشکل‌های مردمی و ... را شروع نمود تا بتواند اطلاعات کامل و جامعی از نظام مسائل استان گردآوری و آنرا در اختیار دولت چهاردهم قرار دهد. در واقع یونسی با صرف زمان و انرژی بسیاری، تلاش نمود در این مدت چند هفته ای از انتخاب رییس‌جمهور تا انتخاب استاندار آینده، زمان بیهوده سپری نشود و او مشکلات استان را دسته‌بندی و در اختیار دولت قرار دهد.

در ادامه‌ی این مسیر هر چند دکتر یونسی بارها در جلسات مختلف بر عدم سهم‌خواهی‌اش از دولت تاکید نمود اما با درخواست روسای ستادهای مختلف انتخاباتی، احزاب و گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های برجسته استان برای قبول مسئولیت استانداری روبرو شد. به طوری که در جلسه شورای معاونین ستاد مرکزی و روسای ستادهای شهرستانی، اولین بار به صورت رسمی از دکتر یونسی درخواست شد تا بر روی پیشنهاد استانداری مازندران فکر کند.

چند روز بعد ، مهدی یونسی که در دوران دولت اصلاحات، ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران را برعهده داشت و عملکردش در تاریخ دانشگاه، بی‌نظیر عنوان شده است، اینبار با پیشنهاد و حمایت احزاب اصلاح‌طلب مازندران روبرو گردید به طوری که جبهه اصلاحات مازندران در بیانیه‌ای رسمی از او به عنوان اولین گزینه پیشنهادی این جبهه برای استانداری مازندران نام برد.

در هر صورت فقط کمتر از چند هفته ، موج حمایت شخصیت‌های برجسته، احزاب و تشکل‌های مختلف از دکتر مهدی یونسی برای استانداری مازندران شکل گرفت.

اما در کنار این اتفاقات ، افرادی که در ایام انتخابات در لباس حامیان دکتر پزشکیان به دنبال منافع رفتند، حتی با ادعاهای دروغین که خود را معاون ستاد معرفی کرده بودند و با اینچنین عناوین به دنبال دریافت پول و منابع مالی از بعضی سرمایه‌گذاران رفتند یا برای کار چند میلیونی، فاکتور میلیارد تومانی درست کردند، شبانه دورهم گرد آمدند و برای خودشان مجمعی به نام مشورتی تشکیل دادند که نه مانند جبهه اصلاحات پشتوانه قانونی دارد و نه مانند شورای راهبردی ، اجازه راه‌اندازی توسط رییس‌جمهور را اخذ نموده است. 

آنها در ابتدا چندین شخصیت مطرح مانند آقایان روزبهی، بهاری، روحی، قلی‌تبار را به جلسات خود دعوت کردند ولی بعد از اینکه این شخصیت‌ها از پشت‌پرده جلسات مطلع شدند، حضورشان را قطع نمودند. با همه‌ی این تفاسیر و در روز جمعه اخیر، مجمعی مثلا مشورتی نام ۸ فرد را به عنوان گزینه استانداری مازندران مطرح نمود که اولا بعضی از آنها در حد فرمانداری شهرستان سیمرغ نیز توانایی ندارند و دوما به نظر می‌آید این اقدامشان تنها برای سنگ‌اندازی در مسیر انتخاب دکتر یونسی به عنوان استاندار آینده‌ی مازندران بوده است. بماند که در مورد افراد حاضر در جلسه روز جمعه این مجمع حرف و حدیث بسیاری وجود دارد که چگونه بعضی از این افراد که چهره ناشناخته‌ای هستند، عضو آن شده‌اند! آیا حضور بعضی افراد برای شلوغ کردن جمعیت حاضر در جلسات در نقش سیاهی‌لشکر بوده است!؟ ضمن اینکه گفته میشود مسئولین احزاب اصلاح‌طلب دعوت‌شده به جلسه مجمع مشورتی بعد از اطلاع از پشت‌پرده آن، در اواسط جلسه آنجا را ترک کردند و در مکانی دیگر جلسه تشکیل داده و بر روی انتخاب یونسی به عنوان استاندار مازندران تاکید کردند.

به گزارش تکرار ، از آنجایی که این مجمع نه تشکیلات قانونی و رسمی دارد و نه پشتوانه‌ی دولتی ، بیانیه‌اش با واکنش‌های منفی شخصیت‌های سیاسی و مردم روبرو شد. عده‌ی بسیاری بر این عقیده هستند که افراد موسس مجمع مشورتی چون قبلا دست‌شان برای دکتر یونسی رو شده بود، به دنبال سنگ‌‌اندازی برای انتخاب او به عنوان استاندار هستند.

عده‌ی دیگری اعتقاد دارند، سهم‌خواهی از استاندار آینده دلیل شکل‌گیری چنین مجمع چند نفره‌ای در استان شده است.

بالاخره همانطور که در بالا ذکر شد چون این مجمع مشورتی هیچ تشکیلات قانونی ندارد، سوالات بسیاری ایجاد می‌شود که مطمئنا بدون پاسخ خواهد ماند.

در هر صورت آنچیزی که مشخص است، دکتر مهدی یونسی رییس ستاد مرکزی انتخابات دکتر پزشکیان با حمایت و پیشنهاد جدی شخصیت‌ها و احزاب مختلف استان جهت قبول مسئولیت استانداری مازندران روبرو شده و از آن سو عده‌ای که منافعشان به خطر افتاده ، تلاش دارند تا مسئولیت استانداری به شخص دیگری واگذار گردد. بعضی‌ها خوب می‌دانند که با ورود دکتر یونسی به ساختمان سفید استانداری، دست‌های بسیاری از رانت قطع خواهد شد.

 

نظر خود در مورد این مطلب را در بخش نظرات انتهای همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما با حفظ نام نویسنده و بعد از زمان کوتاهی، تائید و منتشر خواهد شد.

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.

4 دیدگاه

* دعوا بر سر منافعست خدا به مازندران رحم کنه

* تا کی قراره اینجوری برای مازندران استاندار بیارن

* بدون شک یونسی بهترین گزینست

* شنیدم علی فلاح که خودشو اصلاح طلب میدونه توی جلسه از عیسی کاکویی حمایت کرد