logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

گفتگوی روزنامه ایران با نماینده مردم قائمشهر در مجلس

1404/01/16

نماینده مردم قائم‌شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال جدید به مردم و تشکر از همه گروه‌های مستقر در ستاد تسهیل سفر نوروزی مازندران، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ایران گفت: مازندرانی‌ها همواره به میهمان‌نوازی معروف بوده‌اند و خوشبختانه  استان ما از مواهب طبیعی و نعمات خدادادی بهره‌مند است.

عمران عباسی کالی اظهار داشت: مازندران ما 3 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که متاسفانه از ظرفیتی که باید برای مسافران فراهم شود ، برخوردار نیست.

استان ما یک استان منحصر به فرد است که در حوزه انتخابیه 5 شهرستان را در برمی‌گیرد. از کوه‌های بلند البرز تا کرانه ساحلی دریای خزر بر پایه این قاعده تعریف می‌شود که هر تکه از مازندران فرصتی است برای دیدن جلوه‌های زیبای آفرینش.
اما آیا راه‌های روستایی ما زیرساخت‌های لازم برای اینهمه تردد را دارند؟ همه می‌دانیم که نه و بسیاری از روستاهای ما در این ایام گرفتار ترافیک می‌شوند چون راه‌های تک‌محور دارند. بنابراین تلاش کردیم طی نشست‌های متعددی که در سطوح ملی و استانی برگزار می‌کنیم ، یک دسته‌بندی از راه‌های روستایی استان و حوزه انتخابیه انجام دهیم تا کارها را نظام‌مند شروع کنیم.

وی ادامه داد: در سوادکوه ، راه‌های روستایی الند و چرات و شیرکلا ، در روستای رجه تیلم ، ملرد از اولویت‌های ماست. همچنین راه روستایی کارمزد به گردنه‌سر و نجارکلا و اسپرس جزو راه‌هایی است که در مسیر قرار گرفته.  

عمران عباسی کالی از احداث راه روستایی از شهر زیراب به روستای بورخیلی سوادکوه شمالی خبر داد و اظهار کرد: این راه روستایی که تحت عنوان پدافند غیرعامل نام داد به طول 12 کیلومتر است که سالها بر زمین مانده بود. همچنیین راه‌های روستایی رجه و بایع‌کلا و خرج به سمت ده‌میون و ارفع‌ده از راه‌های هدف‌گذاری شده در این دسته‌بندی است. در شهرستان قائم‌شهر نیز راه‌های روستایی آهنگرکلای بیشه سر ، آبمال و قادی‌کلا و وسطی‌کلا ، خط دوم جاده نظامی و بخشی از قسمت‌های خط یک در دستور کار قرار گرفته. در شهرستان جویبار هم راه‌های روستایی سه‌راهی لاریم به جویبار ، همچنین به سمت بهنمیر و میارکلا و بالا زرین‌کلا و پایین زرین‌کلا و مهمتر از همه راه ساحلی جویبار است که حدود 90 روستا را دربرمی‌گیرد و دچار مشکلات فراوانی است. شهرستان سیمرغ از حوزه سرزمینی وسیعی برخوردار نیست اما ما در نظر داریم که مسیرهای تردد سیمرغ به قائم‌شهر و سیمرغ به جویبار و بهمنمیر و بابل را تعریض و بهسازی کرده و روشنایی آنها را تامین کنیم. چون این سه مقوله از ارکان سلامت راه برای شهروندان محسوب می‌شود. راه در اختیار مسافران است و ایمنی آن باید حتما مورد نظر قرار بگیرد.

آزادراه قائم‌شهر به ساری پیشرفت خوبی ندارد

عمران عباسی در مورد آزادراه قائم‌شهر به ساری نیز گفت: آزادراه قائم‌شهر به ساری یا هفت‌تن به سمسکنده یکی از انتظارات بزرگ ملی ما در حوزه راه است تا بتوانیم تردد تمام مسافرانی که از مرکز به سمت شمال حرکت می‌کنند را تسهیل کنیم. این طرح اگرچه از معضل ترافیک و هدررفت زمان و سوخت برای مسافران جلوگیری می‌کند اما هیچ آورده‌ای برای مردم مازندران ندارد. متاسفانه پیشرفت کاری این پروژه اصلا خوب نیست. به همین مظور نشست‌های متعددی با حضور استاندار مازندران در سطوح مختلف استانی و ملی و در کمیسیون‌های عمران با حضور وزیر راه و معاونین محترم برگزار گردید و بازدیدهای مستمری هم انجام شد. ما به اتفاق نمایندگان شرق استان هم نشست‌های متعددی داشتیم که مقرر شد از ظرفیت بانکی ملی که 35 درصد از تکلیف احداث این آزادراه را بر عهده دارد ، بهره‌مند شویم. ما انتظار داشتیم در بودجه سال 1404 این پروژه دیده شود که متاسفانه انجام نشد.
اما بنا داریم بعد از تعطیلات نوروزی ، نشستی با دکتر نجارزاده مدیرعامل محترم بانک ملی داشته باشیم که امیدواریم با همکاری دولت جدید ، سرفصل خوبی برای این پروژه تعریف کنیم. خوشبختانه تملک اراضی مورد نظر در شهرستان قائم‌شهر انجام شده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های زیربط این پروژه سرعت بگیرد و اجرا شود.

نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در رابطه با پل روگذر شهرستان پل‌سفید اظهار کرد: مدخل مازندران ، شهرستان سوادکوه است که در مسیر دوبانده کردن مسیر رودهن تا سه راه شهید مهدوی قائم‌شهر قرار گرفته. مردم شهرستان پل‌سفید از ترافیک وجود در پل این شهر که در مسیر اصلی تردد مسافران است ، آزار زیادی می‌بینند. خروج از این بلاتکلیفی یکی از مطالبات مهم ما در مجلس شورای اسلامی است.
ما تلاش کردیم که این طرح را ملی ببینیم و از حوزه شهرستان و حتی استان خارج کنیم. چون میزان اعتبار آن برای شهرستان بسیار سنگین است اما در وزارت راه به راحتی می‌تواند تعریف شود. به همین منظور بازدیدها و نشست‌های متعددی با حضور وزیر راه و اعضای کمیسیون عمرانی داشتیم که به موجب آن در کمیسیون تلفیق حدود 400 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه دیده شد و در حوزه مولدسازی نیز مبلغ خوبی برای آن در نظر گرفته شد و استاندار محترم هم مبلغ خوبی برای این طرح تخصیص داد. در حال حاضر پیمانکار این طرح مشخص شده و کار اجرایی آغاز گردیده که امیدواریم با همگرایی همه عزیزان این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

عمران عباسی در خصوص تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح الغدیر تصریح کرد: متاسفانه این پروژه به حال خود رها شده که اگر تکمیل شود بخش بزرگی از حجم ترافیکی منطقه از غرب مازندران به شرق کشور را حل خواهد کرد. همچنین مسافران عزیزی که از شرق مازندران به سمت مرکز حرکت می‌کنند می‌توانند راحت‌تر تردد کنند.
ما درخواست ماده 23 دادیم. با شهردار و اعضای شورای شهر و فرماندار قائم‌شهر هم جلساتی برگزار کردیم. با اجرای این طرح هم کیاکلا نجات پیدا می‌کند و هم شهرستان جویبار و هم جمعیت 8 هزار نفری روستای چمازکتی که در مسیر قرار دارد. ما از میدان امام تا جانبازان قائم‌شهر بیشترین آمار ترافیکی و تصادفات جاده‌ای را داریم که اجرای این طرح به حل این مشکل کمک فراوانی خواهد کرد.

جاده ساحلی ساری به جویبار ، یکی از پرخطرترین راه‌های مازندارن

عباسی ، 18 کیلومتر جاده ساحلی ساری به جویبار را یکی از پرخطرترین راه‌های مازندارن توصیف کرد و افزود:
این پروژه در مصوبات سفر ریاست جمهور شهید به مازندران دیده شد و مکاتباتی هم در همین خصوص انجام و اعتبارات خوبی هم با تلاش نمایندگان مجلس در شهرستان ساری دیده شد. اما کارهای انجم شده انتظارات مردم عزیز جویبار را برآورده نمی‌کند و ما باید تسهیلات بیشتری را برای این پروژه درنظر بگیریم.

وی همچنین یادآور شد: برای بهره‌مندی از قیر دولتی برای بازسازی راه‌ها و بافت‌های فرسوده هم مکاتبات فراوانی انجام شده که امیدواریم با همت همه شهروندان از این ظرفیت قانونی برای شهروندان خود استفاده کنیم.

فرسودگی ماشین‌های راهداری مازندران

یکی از گرفتاری‌هایی که در مازندران داریم فرسودگی ماشین‌های راهداری است. پنج شهرستان حوزه انتخابیه قائم‌شهر هم در فصل سرما و هم در فصل گرما و یا طغیان رودخانه‌ها با مشکل مواجه می‌شود که اگر کمک مردم و تجهیزات بخش خصوصی نبود شاید تا هفته‌ها راه‌های مسدود شده بسته باقی می‌ماند. متاسفانه سهمیه‌ای که برای راهداری مازندران درنظر گرفته شده در بنادر قفل شده و ترخیص نمی‌شود که امیدواریم با انجام آن معضل فرسودگی تجهیزات راهداری استان نیز مرتفع گردد.

سوادکوه شمالی و جنوبی ، اسیر در قفس قانونی

عمران عباسی کالی تاکید کرد: متاسفانه حریم رودخانه‌ها ، حریم راه‌آهن و حریم جاده‌های مواصلاتی و منابع طبیعی ، شهرهای سوادکوه شمالی و جنوبی را در یک قفس قانونی اسیر کرده است. در حوزه راه‌آهن مکاتبت و نشست‌های متعددی انجام شده که فاصله مراکز تاسیساتی را از صد متر به 17 متر از دو طرف تقلیل می‌دهد. چون هنوز خرده مالکی در مازندران حاکم است و این موضوع باید حتما در نظر گرفته شود.
ما تلاش می‌کنیم در ناحیه شمالی کشور طرحی بنویسیم تا بتوانیم در جهت کسر راه یا نوار تاسیساتی قوانین جدیدی رصد کنیم تا مردم از بلاتکلیفی دربیایند. ما یا باید زمین‌ها را از مردم بخریم یا راهی که استفاده نمی‌شود را به مردم برگردانیم.

نه فرودگاه داریم و نه راه دریایی

نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در خاتمه گفت: از چهار ظرف موجود در حوزه انتخابیه که شامل راه هوایی ، راه دریایی و راه شوسه و راه‌آهن است از یکی محرومیم. ما راه هوایی و فرودگاه نداریم. ما ساحل داریم اما راه دریایی مناسب نداریم.
در راه‌آهن ما هم هیچ توسعه‌ای نیافته و راه شوسه تنها محور اصلی ترانزیت حوزه انتخبیه محسوب می‌شود که 90 درصد جابه‌جایی کالا و مسافر از همین راه انجام می‌شود. بنابراین لاز است که این یک راه باقیمانده را دریابیم و نسبت به بهسازی ، تعریض و روشنایی آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

https://s6.uupload.ir/files/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B5-%DB%B0%DB%B4-%DB%B0%DB%B5_%DB%B0%DB%B6-%DB%B1%DB%B7-%DB%B3%DB%B3_ejn.jpg

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

16 to 19 از 5
5 to 8 از 20