logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

گزارشی از نظارت های میدانی نمایندگان مازندران/ قسمت 1

1403/07/29

گروه خبری تکرار : اعضای مجمع نمایندگان استان مازنداران در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

پیگیری برای رفع مشکلات اتحادیه صنف خبازان و جمعی از صاحبان نانوایی‌ها

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در تشریح اقداماتی که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: ما بازدیدی از روستاهای رسکت و سودکلا بخش دودانگه شهرستان ساری داشتیم و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادیم، همچنین در بخش رودپی شمالی جهت پیگیری مشکلات و برگزاری نشست با شوراها و دهیاران در روستاهای دازمیرکنده، حمیدآباد، جره سر، کلمر و امام‌زاده خلیفه حضور یافتیم.

 

 

 

 

 

وی تصریح کرد: نشست با اعضای شورا و دهیار روستای سمسکنده و حضور در بخش مرکزی ساری و برگزاری نشست با اعضای شوراها و دهیاران روستاهای بالامعلم کلا، پایین معلم کلا، حسین‌آباد و گلما دهستان میاندورود کوچک در جهت پیگیری مشکلات این روستاها از دیگر اقداماتی بود که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام دادیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در این مدت نشستی با اعضای کانون بازنشستگان نیروی انتظامی استان مازندران (فراجا) داشتیم. همچنین از روند احداث دکل مخابراتی در روستای سنگده بخش دودانگه شهرستان ساری بازدید به عمل آوردیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، افزود: ما نشستی نیز با اعضای اتحادیه صنف خبازان و جمعی از صاحبان نانوایی‌ها به منظور بررسی مشکلات این حوزه اعم از عدم تحویل به موقع آرد خریدارى شده یارانه یک نانوایان، کاهش بدون ضابطه کمک هزینه نان به نانوایان توسط شرکت نانینو، کاهش مداوم سهمیه آرد برخى از نانوایان در تمامى ماه‌هاى سال و سردرگمى آنها در میزان تولید و توزیع نان، عدم تخصیص تسهیلات کم بهره به نانوایان جهت تعمیر و بازسازى تجهیزات نانوایى و عدم دسترسى به سامانه یکپارچه مدیریت آرد (سیما) نانوایان برای رویت و بررسى علت کاهش سهمیه‌ها و نحوه بازرسى از واحدها برگزار کردیم و همانجا طی تماس تلفنی با معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خواستار پیگیری فوری در جهت رفع این مشکلات شدیم.

وی افزود: بی‌تردید زنجیره تامین و توزیع آرد باید طبق قانون و به موقع انجام گیرد بنابراین قطعا پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات را به طور جدی انجام خواهیم دادم و چنانچه همکاری لازم برای حل آنها انجام نشود از طریق ابزارهای نظارتی مجلس از جمله تحقیق و تفحص پیگیر رفع مشکلات مذکور خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان استان ماندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته حضور در کنفرانس بین‌المللی سالگرد تصویب قانون اساسی تاجیکستان  باعث شد که اینبار با کمی تاخیر در حوزه انتخابیه حضور پیدا کنیم.

 

تامین آب شرب روستای دمیلرز و 5 روستای پیرامون بابل

احمد فاطمی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در تشریح اقداماتی که در سرکشی اخیر خود به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: ما طی نشستی با دکتر سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص برقراری نظام عادلانه در تخصیص و تقسیم درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بین شهرستان‌ها و شهرهای تابعه و روستاهای استان مازندران، لزوم حل و فصل مشکلات و چالش‌هایی که مودیان حقیقی و حقوقی در فرآیند تعیین مالیات و مالیات بر ارزش افزوده با آن مواجه می‌شوند را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

 

 

 

 

 

وی تصریح کرد: بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی و طرح هادی روستای پایین مرزناک به همراه بخشدار بابلکنار، دهیار و اعضای محترم شورای اسلامی روستا و جمعی از اهالی شریف این روستا از دیگر اقداماتی بود که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام دادیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه امکانات مراکز درمانی این شهرستان در شان مردم بابل ما نیست، اظهار کرد: بنده به‌عنوان رئیس کمیته رفاه اجتماعی مجلس تمام توان و انرژی خود را برای حل مشکلات مراکز درمانی شهرستان خواهم گذاشت و به دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت هم تاکید کردم شهرستان بابل با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت که پرجمعیت‌ترین شهرستان استان مازندران است در حوزه درمان بار بیش از نیمی از جمعیت استان را به دوش می‌کشد بنابراین لازم است امکانات حوزه درمانی آن ارتقاء یابد.

وی افزود: ما در حوزه بهداشت و درمان به همراه دکتر حسن‌نتاج دیگر نماینده محترم بابل نشست مشترکی نیز با اعضای هیئت امنا و شورای شهر، شهردار شهر خشرودپی و جمعی از شهروندان به منظور بررسی طرح توسعه کلینیک فوق‌تخصصی امید خشرودپی برگزار کردیم.

فاطمی یادآور شد: تجلیل از افتخارآفرینان و قهرمانان بابل حاضر در رقابت‌های قهرمانی تکواندوی نوجوانان جهان همچون سرکار خانم حنا زرین‌ کمر دارنده‌ مدال طلا و آقای امیر محمد نصیراحمدی دارنده‌ مدال برنز به همراه مربی ارزشمند تیم ملی آقای اسماعیل اسماعیل‌پور و حضور در منزل نوجوان افتخارآفرین آقای امیر محمد نصیراحمدی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از دیگر برنامه‌هایی بود که در این هفته داشتیم.همچنین بازدیدی از جاده و معدن گلیران داشتیم و آخرین وضعیت پروژه آسفالت جاده فیروزجاه تا معدن گلیران و معدن ذغال‌سنگ و آخرین وضعیت استخراج و اکتشاف معدن را بررسی کردیم.

وی افزود: بازدید از روستای دمیلرز و تته به منظور بررسی مشکلات مربوط به روستاهای بالادست در مسیر معدن نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم و در پی آن مشخص شد مشکل تامین آب شرب در این روستا با همکاری مسئولان مربوطه در استان پیگیری و منبع آب لازم آماده تحویل شده و لوله‌کشی‌های داخل روستا هم انجام شده است. همچنین توافق شد این منبع و سیستم آبرسانی آماده شده را به شرکت آبفا تحویل دهیم تا آب چشمه را در آن ذخیره کنند که هم روستای دمیلرز و هم 5 روستای پیرامون آن از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

فاطمی بیان کرد: ما در این هفته به اتفاق مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان بازدیدی از دفتر هیئت ورزش‌های کارگری شهرستان بابل به عمل آوردیم. هچنین در آیین افتتاحیه مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کارگران کشور به میزبانی شهر بابل حضور پیدا کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، از بازدید از روستاهای احمدکلا و کردمحله در جهت بررسی مشکلات روستا و کشاورزان و روستای کپورچال، کلمدان و نخ‌کلا به منظور نظارت و بررسی پروژه‌های در دست اجرا و مشکلات موجود در این روستاها به عنوان دیگر اقداماتی یاد کرد که در سرکشی به حوزه انتخابیه خود انجام داده است.

 

تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس

کامران پولادی نماینده مردم نوشهر، چالوس وکلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در بیان بخشی از اقداماتی که در سرکشی اخیر خود به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: به دنبال پیگیری‌هایی که از قبل انجام داده بودیم در منطقه کوهستانی بخش مرزن‌آباد راه‌های روستایی خوارس، بیجده نو و روستای مجاور آن زیرسازی و آسفالت به طول ۲/۵ کیلومتر در حال اتمام است. همچنین راه‌های روستایی شهرستان هریجان و روستای مجاور آن به طول ۷/۵ کیلومتر به اتمام رسید و خط کشی آن نیز انجام شد.

 

 

 

 

 

وی تصریح کرد: در این هفته زیرسازی راه‌های روستایی ماسال و دو روستای مجاور آن و آسفالت لیتل و انگیل و زیرسازی راه روستایی لورچال و کار برق‌کشی و سیم به کابل آن هم انجام شد. ضمن اینکه در روستای دهکله هم با کمک یک خیر مسجدساز احداث یک مسجد آغاز شد.

پولادی یادآور شد: در خصوص شبکه بهداشت و درمان هم تعدادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان آیت‌الله طالقانی را دریافت کردیم که درجهت تسریع و بهبود روند خدمات‌رسانی به مردم این منطقه به زودی نصب خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در نشست با آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نوشهر و فرماندار نوشهر مطرح و مصوب شد این بود که در تاریخ ۱۴ آبان که در سال ۱۴۰۱ تحت عنوان روز ملی مازندران نامگذاری شده است مراسم باشکوهی در روستای صالحان کجور با حضور یکی از وزرای مربوطه و مسئولان و اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

 

برگزاری نشست با مدیران کل راه‌آهن مازندران برای بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخشی از اقداماتی که در سرکشی اخیر خود به 3 شهرستان حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: ما در سرکشی به حوزه انتخابیه با حضور در ۳ شهرستان حوزه انتخابیه از پروژه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی بازدید کرده و رفع مسائل و مشکلاتی که داشتند را از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردیم.

 

 

 

 

 

وی اظهار کرد: برگزاری نشست با دهیار و اعضای شورای شهر و مدیران بومی در بهشهر به منظور پیگیری اموراتشان و بازدید از روستاهای سارو، مهدیرجه و تنکی آبسر شهرستان گلوگاه و روستای سرخ گریوه در مسیر گلوگاه-دامغان و روستاهای یانه سر، زرندین سفلی، نمک چال و یعقوب لنگه و برگزاری نشست با دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستاها و بزرگان آنها به منظور بررسی مسائل و مشکلاتی که داشتند از دیگر اقداماتی بود که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه انجام دادیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: ما همچنین نشستی با مدیران کل راه‌آهن مازندران و مدیرکل بندر امیرآباد و شهردار بهشهر به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های عمرانی داشتیم، از سوی دیگر به اتفاق امام جمعه، فرماندار شهرستان گلوگاه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز جماعت روستاهای مهدیرجه و کیاسر شرکت کردیم و نشست عمومی با مردم این روستاها داشتیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، افزود: در تهران نیز به همراه فرماندار  بهشهر نشستی  با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور پیگیری مسائل حوزه انتخابیه داشتیم. همچنین به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان طی نشستی در سازمان ملی زمین و مسکن کشور روند اجرا و مسائل مرتبط با نهضت ملی مسکن شهرستان گلوگاه را پیگیری کردیم.

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار