وزیرآموزش و پرورش: آموزش و پرورش از فقدان سیاستهای اصولی رنج میبرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از فقدان سیاستهای اصولی رنج میبرد، گفت: فقدان سیاستهای علمی، پژوهشی و پایدار یکی از چالشهای نظام تعلیم و تربیت است.
به گزارش تکرار از پایگاه اطلاعرسانی دولت، علیرضا کاظمی در دیدار با سردار نوریان، رئیس اندیشگاه تجربه نگاری انقلاب اسلامی که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، پس از استماع گزارشی درباره تجربه نگاری از افراد شاخص، اظهار کرد: باید در تجربه نگاری و ایده پردازیها، همه اجزای زیست بوم نظام تعلیم و تربیت دیده شود. زیرا دانش و تجربیات ارزنده وکاربردی مدیران پیشین، چون گنجی برای مدیران آینده محسوب می شود.
وی با تأکید بر اینکه یکی از آفت ها؛ بی توجهی و بی اعتنایی به گنجینه دانش و تجربیات مدیران پیشین است، افزود: برنامه های سازنده مدیران باید ثبت و دنبال شود. نباید دیواره های نیمه کاره بسیاری را ایجاد و سپس رها کنیم. بلکه باید در مسیر درست، سازنده و اثرگذار مدیران پیشین، خِشت روی خِشت گذاشته و تکمیل کننده باشیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رشد و توسعه یک نهاد باید رویه های اثربخش تداوم یابد و از مسیرهای خطا پرهیز و به برنامه های خوب بها داده شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از فقدان سیاست های اصولی رنج می برد، گفت: فقدان سیاست های علمی، پژوهشی و پایدار یکی از چالش های نظام تعلیم و تربیت است. به عنوان مثال؛ درمورد تأثیر قطعی معدل کنکور با وجود آنکه به عنوان یک معلم ۳۲ سال خدمت کرده و درد آشنا هستم، در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بارها اعلام کردم که تأثیر قطعی معدل در چندپایه، موجب بهم ریختگی های جسمی و روانی دانش آموزان و حتی اولیای آنها میشود و بنای نظام تعلیم و تربیت آموزش و مهارت آموزی دانش آموزان برای یک زندگی متعالی است نه سرخوردگی دانش آموزان به دلیل فشارها و استرس های روانی کنکور.
در ادامه این جلسه، سردار نوریان پیشنهادهایی جهت تشکیل یک کارگروه تخصصی و تجربه نگاری مدیران نظام تعلیم و تربیت مطرح کرد .