logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

نهاد مردم مهم‌ترین رکن نهضت توسعه عدالت آموزشی است

1404/02/16

حمیدرضا خان‌محمدی در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت آموزشی مازندران که با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس مازندران و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی رئیس‌جمهور و دولت از اجرای نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، این است که دانش‌آموزان به ویژه در مدارس دولتی سراسر کشور اول مهر رقم خوردن یک اتفاق خوب را احساس کنند.

وی افزود: خوشبختانه مدیران مازندران و به ویژه استاندار این استان پیگیری خوبی در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی دارد و تسلط و جدیت استاندار مازندران در پیگیری برای اجرای این طرح را در هیچ استانی ندیدم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده و تخریبی در همه استان‌ها باید در نظام‌مسائل آن استان قرار بگیرد و انتظار داریم که فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها این موضوع را با جدیت و در اولویت امور هر شهرستان پیگیری کنند.

خان‌محمدی با بیان این‌که در نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی نباید صرفا بر فضاها متمرکز بود و از تجهیزات غافل شد، گفت: مسائل مربوط به فضاهای آموزشی در هر استان محدود است. برای نمونه در مازندران اکنون حدود ۱۰۰ مدرسه از نظر کاستی‌های فضای آموزشی در اولویت پیگیری استان قرار دارند. اما مساله مربوط به تجهیزات پوشش عام دارد و همه مدارس را در بر می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش: نهاد مردم مهم‌ترین رکن نهضت توسعه عدالت آموزشی است

وی افزود: نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی همان‌گونه که از نامش مشخص است به موازات تلاش برای بهبود فضاهای آموزشی و مدرسه‌سازی، بر ارتقای کیفی مدارس از نظر تجهیزات آموزشی نیز تاکید دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: امروز هر کلاس درس به یک ویدئوپروجکشن و یک تب‌لت نیاز است تا آموزش با کیفیت بیشتری انجام شود. انتظار می‌رود که همه مدیران مرتبط در مازندران و خیران و گروه‌های مردمی، در نهضت توسعه عدالت آموزشی به این حوزه نیز توجه داشته باشند.

خان‌محمدی با بیان این‌که در نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، مسائل از پایین به بالا حل می‌شوند، تصریح کرد: طبق نگرش و تاکید دکتر پزشکیان در این نهضت مهم زیرساختی الگوی نظام‌مسائل، حل مساله از پایین به بالا است. یعنی گروهی از مردم که می‌تواند با راهبری مدیر مدرسه، دهیار، معتمد محله، شهردار و حتی خود مردم شکل بگیرد وارد کار شوند.

وی شکل‌گیری گروه مردمی را مهم‌ترین رکن نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی برشمرد و گفت: در اجرای این طرح نظام تقسیم از بالا به پایین نمره خوبی نمی‌گیرد. بنابراین مهم این است که هر کسی یک قسمت از کار را تحویل بگیرد. خیران هم در این الگو حامیان اصلی کار هستند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: ما در اجرای این نهضت نگران تانین منابع نیستیم. چون هر جا مردم پای کار آمدند مساله حل شد. برای نمونه در شهر قدس ساخت ۳۵ مدرسه ۱۸ کلاسه با مشارکت مردم و از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در قالب این نهضت ملی آغاز شد. نتیجه یک پایش میدانی و نظرسنجی رسمی نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از مردم تمایل دارند مالیاتی که می‌پردازند در بخش مدرسه‌سازی هزینه شود. این نشان می‌دهد که جامعه برای مشارکت در این حوزه همراه است و فقط باید ساختار مشارکت شکل داده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش: نهاد مردم مهم‌ترین رکن نهضت توسعه عدالت آموزشی است

خان‌محمدی با تاکید بر لزوم ورود جدی رسانه‌ها به فرهنگسازی و ترویج اهداف نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اظهار کرد: این نهضت نهضت باید به گفتمان اصلی رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیمای استان تبدیل شود. ضمن این‌که اعتبارات مربوط به مسوولیت اجتماعی دستگاه‌ها باید در این مسیر هزینه شود.

وی افزود: به موازات اجرای نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، انتظار داریم در مازندران ساخت مجتمع‌های آموزشی بزرگ‌مقیاس نیز دنبال شود. در برنامه هفتم توسعه باید ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ‌مقیاس در سراسر کشور ساخته شود که مازندران با توجه به ظرفیت خیران و پیشینه مدرسه‌سازی می‌تواند در این حوزه حضوری پررنگ داشته باشد.

در این نشست آخرین وضعیت زیرساخت‌های آموزشی مازندران و روند اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی استان توسط مدیران آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، فرمانداران و برخی از دهیاران روستاهای کمتربرخوردار تشریح شد.

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

16 to 19 از 5