logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

یادداشت/ دلیل نوشتن مطالب تخریبی علیه مهدی یونسی در فضای مجازی

1403/06/29

اختصاصی گروه خبری تکرار : در بحث انتقاد از عملکرد یک شخصیت برجسته، مطمئناً باید جایگاه قابل احترامی در بین مردم داشته باشی تا بتوانی ذهن مخاطب را راضی نمایی تا به نوشته‌ات فکر کند.

مثلا فردی که خودش در دادگاه به مفاسد اقتصادی محکوم شده، به زندان رفته و حتی مسائل اخلاقی‌اش شهره‌ی خاص و عام گردیده، نمی‌تواند یک پزشک حاذق که به دلیل سال‌ها طبابت یا خدمت در دستگاه اجرائی سلامت، صاحب جایگاه مردمی شده است، را نقد ، تحلیل و بررسی کند.

این مقدمه را نوشتم تا به مطلبی که این روزها در فضای مجازی توسط افراد منتسب به جریان اصلاحات علیه مهدی یونسی رستمی منتشر شده بپردازیم. اولاً اینکه اینگونه افراد را می‌توان منتسب به جریان اصلاحات دانست یا خیر را به روایت از خود ایشان ، نوشته‌ایم که هستند ، شما هم بگویید که هستند ! وگرنه بسیاری از اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار ، اندیشمند و روشنفکر مردمی اینگونه افراد را یکی از دلایل عدم پیشرفت این تفکر سیاسی و اجتماعی در بین مردم می‌دانند و خواستار تفکیک آنها از تفکر و جریان اصلاح‌طلبی در مازندران شده‌اند.

بگذریم ...

در یک جای این مطلبِ آقایان! عنوان شده که مهدی یونسی در قبال هزینه کردن چند میلیاردی برای دکتر پزشکیان در ایام انتخابات به دنبال جایگاه استانداری است! این تهمت از آن جهت قابلیت تخریبی دارد چون مهدی یونسی بارها در گفتگو با رسانه‌ها و همچنین در تجمعات مختلف به این نکته اشاره کرده که تمام هزینه‌های او در زمان انتخابات برای دکتر پزشکیان، صرفاً برای موفقیت فردی بوده که به عنوان یک رفیق و دوست قدیمی است و به مانند برادر برایش عزیز می ‌باشد. یونسی بارها عنوان کرده که به دنبال سهم‌خواهی از دکتر پزشکیان نیست و در واقع مسعود پزشکیان برایش به مانند برادر عزیز است.

موضوعی که باید به آن در این مطلب اشاره نمود این است که مهدی یونسی به عنوان رییس ستاد مرکزی انتخابات دکتر پزشکیان در مازندران، بعد از انتخابات مجدداً به طبابت مشغول شده اما فشارهای اقشار مختلف مردم ، دانشگاهیان ، شخصیت‌های برجسته علمی و اجتماعی باعث شد تا نامش برای استانداری مازندران بر خلاف میلش مطرح گردد. او تا به همین امروز که این مطلب نوشته می‌شود برای قبول استانداری شروطی را مطرح کرده است. اتمام پروژه‌های نیمه تمام راه‌های استان از جمله آزادراه تهران - شمال ، اتمام پروژه‌های حوزه پسماند و محیط زیست و حل تمام معضلات زباله در استان، ساخت بزرگترین بیمارستان دولتی شمال کشور در مازندران از جمله شروط دکتر مهدی یونسی برای دولت چهاردهم جهت قبول استانداری مازندران است.

بعضی سیاسیون آنقدر در سال‌ها و دهه‌های اخیر یا با مسئولین بی‌برنامه کار کرده‌اند یا خودشان در زمان مسئولیتشان بی‌برنامه بوده‌اند ( والبته دستگیر شده‌اند) ، که وقتی فردی بعد از سال‌ها آمده و برای هدایت استانداری مازندران برنامه‌هایش را ملاک و شرط قبول مسئولیت قرار داده ، آنرا نمی‌بینند یا خودشان را به ندیدن می‌زنند ، چون منافع در ندیدن است!

یونسی در ایام انتخابات و البته در زمان ریاستش بر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دولت سیدمحمد خاتمی، ثابت کرد که به جای ژنرال‌ها و چسبیده‌های سیاسی از نخبگان، کارشناسان و جوانان باانگیزه برای پیشبرد امور استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده در روزهای اخیر عده ای که فضای آینده را برای خودشان تنگ و تاریک تصور کرده‌اند، به نوشتن مطالب تخریبی علیه او بپردازند!!! هر چند که معتقدم در عصر حاضر و به لطف پیشرفت تکنولوژی، سطح آگاهی مردم آنقدر بالا رفته که چنین مطالب تخریبی نه تنها باعث تخریب یونسی و یونسی‌ها نمی‌گردد بلگه باعث محبوب‌تر شدن این چنین افراد علمی و متخصص در نزد مردم می‌شود.

در مطلبشان آورده اند که اگر رئیس جمهور بدون شاخص‌های مدیریتی و توانمندی و شایستگی‌ها دست به انتخاب بزند ، در واقع کشک!!! خواهد بود...

اینکه این افراد اگر انتخابی در راستای خواسته‌ی آنها نباشد را کشک می‌دانند به کنار ؛ اما اینکه رئیس جمهور بر اساس توانمندی‌ها و شایستگی‌ها افراد را انتخاب کند در واقع حرف بسیاری از حامیان ایشان است و ایرادی بر آن وارد نیست اما موضوع قابل بحث اینجاست که از نظر این آقایان که اقدام رئیس جمهور را با کشک قیاس کرده اند، شاخص های توانمندی و شایستگی چه مواردی است!؟

اگر فردی با تجربه چندین سال کار در یکی از مهمترین دستگاه‌های اجرائی استان که مستقیماً با جان مردم ارتباط داشت و شناخت کافی از جای جای استان دارد، از برجسته ترین پزشکان استان است، سال ها در جنگ بوده ، ارتباط بسیار نزدیکی با شخص رئیس جمهور دارد و رئیس جمهور آگاه به توانمندی های اوست، سال ها به عنوان یک سرمایه‌گذار حوزه سلامت مدیریت یکی از بهترین بیمارستان‌های خصوصی کشور را بر عهده دارد و آگاه به جزیی‌ترین موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در استان است، مدیری برنامه‌محور است و ... فردی توانمند برای مدیریت استان نیست پس چه کسی شایسته‌ی استانداری مازندران است!؟ حتما کسی که تامین‌کننده خواسته‌ی ژنرال‌ها یا فسیل‌شدگان سیاسی باشد و اعتقادی به استفاده از جوانان ، نخبگان و کارشناسان در مسئولیت‌ها نداشته باشد، شایسته است!!؟؟

کسی که قبول کرده از درآمد ماهیانه‌اش در طبابت بگذرد ولی برای قبول استانداری مازندران ، شروطی بگذارد که در تمام آنها منافع مردم و استان دیده شده ، مطمئناً در طول مسئولیتش در استانداری دست رانت‌خواران و مفسدان را کوتاه خواهد کرد.

اگر یونسی استاندار شود ، مطمئناً اولاً به خاطر حفظ جایگاه مردمی که سال‌ها ذره‌ذره آنرا به دست آورده، دوماً به خاطر سربلندی دولتِ یکی از بهترین دوستانش (مسعود پزشکیان) و سوماً به خاطر توسعه استان مازندران و بهبود اوضاع مردم ، دست رانت‌خواران را کوتاه خواهد کرد و این همان اتفاق خوش برای استان و همان اتفاق تلخ برای عده‌ای است که این روزها کمر همت بسته‌اند تا از روش‌های مختلف جلوی استاندار شدن مهدی یونسی رستمی در مازندران را بگیرند.

نویسنده : میثم کاوه / معاونت رسانه ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در مازندران

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.