logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

نوائی: دولت به صیادان توجه بیشتری داشته باشد

1403/07/19

رئیس و مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران پره استان مازندران گفت: دولت باید حمایت بیشتری از صیادان مازندرانی داشته باشد.

به گزارش تکرار ؛ خشایار نوائی در مراسم آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر که با حضور رییس سازمان شیلات کشور در ساحل لاریم جویبار برگزار شد، افزود: بیش از 4200 صیاد در این حرفه فعالیت دارند .

وی افزود: 60 استخر پرورش ماهی در جایگاه‌های مختلف شرکت تعاونی احداث گردید که در نهایت توانستیم امسال بیش از 30 میلیون بچه ماهی به دریای مازندران منتقل کنیم.

خشایاز نوائی با تاکید بر اینکه 54 شرکت تعاونی در مازندران فعالیت دارند، افزود: 3 هزار و 800 تن صید به ارزش تقریبی بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان سهم صیادا ن و ماهیگیران مازندرانی در سال 1402 بود.

وی افزود: 380 هزار بچه خاویار و 120 میلیون بچه ماهی سفید و کپور از مرکز شهید رجائی در رودخانه های مهم استان رها گردید.

نوائی با بیان اینکه دولت باید توجه بیشتری به شغل سخت و زیان‌آور صیادی در مازندران داشته باشد، اظهار داشت: امیدواریم تسهیلات مورد نیاز در اختیار شرکت‌های تعاونی و صیادان مازندرانی قرار بگیرد

به گزارش تکرار ؛ صید ماهی‌های استخوانی از اواسط مهرماه آغاز شده و تا فروردین‌ماه سال آینده در دریای مازندران ادامه دارد.

هر ساله مرکز تکثیر، پرورش و باز سازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری که مسوولیت تکثیر بچه ماهیان را بر عهده دارد، لارو های ماهی را پس از پرورش به وزن هشت تا ۹ گرم، با هماهنگی اتحادیه صیادی پره، یگان حفاظت آبزیان شیلات و حفاظت محیط زیست در رودخانه های استان رها می‌کند.

طبق آمار شیلات مازندران، هر ساله ماهی سفید بیش از ۵۰ درصد از صید و بیش از ۶۰ درصد از درآمد صیادان مازندران را به خود اختصاص می دهد چرا که تکثیر طبیعی و مصنوعی و رها سازی این گونه طی یک دهه اخیر سالانه تا ۱۰۰میلیون قطعه نیز رسیده است.

معیشت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران از طریق صید در دریای خزر تامین می شود. صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در مازندران هر ساله از بیستم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه می یابد.

طبق آمار ؛ صیادان مازندران در فصل صید گذشته حدود سه هزار و 800 تن انواع ماهی‌های استخوانی در دریای خزر صید کردند.

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.