logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

عمران عباسی: نام این دریا ، مازندران است نه خزر !

1403/07/19

اختصاصی گروه خبری تکرار : نماینده‌ی مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی گفت: به مسئولین تذکر می‌دهم از نام دریای مازندران به جای دریای خزر استفاده کنند.

"عمران عباسی کالی" روز پنجشنبه در مراسم آغاز صید ماهیان استخوانی که در ساحل لاریم جویبار برگزار شد ، رییس سازمان شیلات کشور را مخاطب قرار داد و گفت: شیلات تنها نام مازندرانی است که برای یک سازمان نام‌گذاری گردیده لذا از مسئولین شیلات انتظار می‌رود نگاه ویژه و خاصی به صیادان مازندرانی داشته باشند.

به گزارش تکرار ؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، قوم خزر را افرادی متجاوزگر در طول تاریخ دانست و به مسئولین کشور هشدار داد در کتاب‌های درسی و آموزشی به جای دریای‌ خزر ، نام دریای مازندران ذکر شود.

عباسی علاوه بر تذکر تاریخی بر اهمیت نام شیلات و دریای مازندران به رودخانه‌ی سی‌رود قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: رودخانه‌ی سی‌رود از سی تا رود تشکیل می‌شده و سی‌رود نام داشت که امروز اشتباها به سیاهرود معروف است و انتظار می‌رود نامش به سی‌رود برگردانده شود.

به گزارش تکرار ؛ این نماینده‌ی مجلس با اشاره به شغل سخت صیادان، اظهار داشت: صیادان هر صبح به دریا سلام و از خانواده‌ی خود خداحافظی می‌کنند و با تمام وجودشان به دنبال نان حلال هستند لذا باید دولت به معیشت و آرامش آنها توجه‌ی ویژه‌ای داشته باشد.

عباسی ادامه داد: صنعت پرورش ماهی در مازندران نباید دریامحور باشد بلکه باید آب‌محور باشد زیرا این استان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه آب‌بندان‌ها نیز دارد که مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفته است. اگر دولت برای آب‌بندان‌ها برنامه‌ریزی درستی کند می‌تواند آنها را به مراکز تولید ماهی و جذب گردشگر تبدیل کند.

 

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.