logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

دو انتصاب جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت

1403/07/23

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در احکام جداگانه‌ای دکتر «ابراهیم شیخ» را به سمت «معاون صنایع عمومی وزارت صمت» و «محمدصادق مفتح» را به‌عنوان «جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی» منصوب کرد.

به گزارش تکرار و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی حکمی دکتر «ابراهیم شیخ» را به سمت «معاون صنایع عمومی وزارت صمت» منصوب کرد.

ابراهیم شیخ، از متخصصان بدنه وزارت صمت و از مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی و دارای سوابق ممتد اجرایی در بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت کشور است.

وی، رئیس هیات مدیره مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران، رئیس هیات مدیره مناطق ویژه اقتصادی گرمسار و ایزوایکوی بندرعباس، مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، کمیته علمی المپیاد مدیریت و اقتصاد کشوری، معاون شهردار تهران و رئیس هیات مدیره سازمان بازنشستگی شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

معاون جدید صنایع عمومی وزارت صمت، دارای تحصیلات مدیریت صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی و مدرک دکتری مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

تدریس در دروس رشته مهندسی صنایع و‌ مدیریت در دانشگاه‌های برتر کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، مشاوره در شرکت‌های بزرگ صنعتی، ارزیاب ارشد جوایز بهره‌وری، تعالی سازمانی و شرکت‌های برتر دانشی و چاپ ده‌ها کتاب و مقاله از دیگر فعالیت‌های آکادمیک ابراهیم شیخ است.

لازم به توضیح است که معاونت صنایع عمومی وزارت صمت، عهده‌دار امور حاکمیتی رشته‌های صنعتی شیمیایی، پلیمری، لوازم خانگی و اداری، نساجی، صنایع غذایی و دارویی و … است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حکمی «محمدصادق مفتح» را نیز به‌عنوان «جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی» منصوب کرد.

مفتح از مدیران با سابقه و خوشنام بدنه وزارت صمت و با سوابق ممتد علمی و اجرایی و از خاندان اصیل و انقلابی است که سال‌ها به‌عنوان یکی از نخبگان و صاحب‌نظران عرصه تجارت و بازرگانی، فعالیت داشته و کارنامه موفق و درخشانی ارائه کرده است.

با توجه به تخصصی شدن مسائل تجارت داخلی و خارجی و به‌ویژه اهمیت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و اثر آن بر معیشت مردم در شرایط کنونی، انتخاب چنین مدیری با خصوصیات بارز اخلاقی، سلامت کاری و توانمندی‌های حرفه‌ای، نشانه‌ای از توجه خاص وزارت صمت دولت چهاردهم به امور تجاری و بازرگانی کشور است.

حفظ تعادل در بازار با حمایت و تکیه بر تولیدات داخلی، رونق صادرات، کنترل واردات، توسعه بازار کالا و خدمات، بهبود و نظارت بر شبکه های توزیع، جلوگیری از قاچاق کالا، تأمین به‌هنگام کالاهای اساسی، کنترل قیمت‌ها و ارتباط مداوم و موثر با تشکل‌های صنفی و اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی از جمله مأموریت‌های ویژه‌ای است که از سوی وزیر صمت به ایشان محول و بر انجام آن تأکید شده است.

انتظار می‌رود «محمدصادق مفتح» با دانش و تجربه گران‌سنگی که اندوخته است، به تسریع در ساماندهی و بهبود اوضاع تجارت داخلی و خارجی کشور مبادرت ورزد.

احیا و برجسته‌سازی امور بازرگانی در درون ساختار سازمانی وزارت صمت، از خواسته‌های اغلب بازرگانان، صنوف، کسبه و تشکل‌ها و فعالان این حوزه کشور بود که امید است با این انتصاب، بخش زیادی از انتظارات بر آورده شود.

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.