logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

مدیری که می تواند کشتی توسعه مازندران در دولت چهاردهم را به ساحل آرامش هدایت کند؛

1403/06/20

مدیری که می تواند کشتی توسعه مازندران در دولت چهاردهم را به ساحل آرامش هدایت کند؛
اجماع سیاسیون و نخبگان برای استانداری "یونسی"!


روزنامه کلام شمال در مطلب روز سه شنبه نوشت :

خروجی جلسات و محافل آشکار و پنهان گروه های مختلف در باره انتخاب استاندار مازندران حکایت از آن دارد که آنان سرانجام روی نام مشترکی به توافق رسیده و به این نتیجه واحد رسیده اند که دکتر یونسی رستمی می تواند گره های پیش روی توسعه استان را بگشاید. شاید پر رنگ ترین مولفه ای که این پزشک و جراح سرشناس را از بقیه مدعیان متفاوت نشان می دهد، تحول شگرفی است وی که در زمان ریاستش بر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دوران وزارت دکتر پزشکیان محقق ساخت باشد. 
شناخت دکتر پزشکیان از یونسی رستمی زمینه ساز شد تا در هنگامه ماراتن انتخابات ریاست جمهوری، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سوی پزشکیان به عنوان رئیس ستادش در دیار علویان برگزیده شود.
 انتخابی که در ادامه راه با خروجی مثبتی برای اعتماد مردم مازندران به شعارها و گفته های دکتر پزشکیان همراه شده و او با اختلاف خوبی در این استان رقیب خود را پشت سر گذاشته و به عنوان منتخب مردم مازندران برای ریاست بر قوه مجریه برگزیده شد.
 حالا که موعد معرفی والی و نماینده عالی دولت در دولت چهاردهم برای استان مازندران فرا رسیده است، برخی از گروه های سیاسی اقدام به برگزاری جلسات مختلفی کردند تا اصلح ترین گزینه را برای صدارت بر ساختمان سفید استانداری تعیین کنند اما وقتی لیست ها و نام ها ی  مختلف مطرح شده برای این مسئولیت خطیر مورد واکاوی و بررسی های دقیق قرار گرفت در نهایت همه آنان برای نخستین بار به این نتیجه رسیدند که شایسته ترین فرد در برهه کنونی برای پوشیدن ردای استانداری مازندران، دکتر یونسی است. همچنین در اتفاقی بی سابقه همه رؤسای ستادی دکتر پزشکیان در شهرهای استان نیز بدون توجه به حاشیه ها به طور قاطع بر روی یک گزینه یعنی دکتر یونسی به اجماع رسیدند.
از سوی دیگر رزومه کاری وی در دوران دولت اصلاحات به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رخدادهای شگرفی که با درایت وی در این برهه از فعالیت این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی و خدماتی و بهداشتی رخ داده است در کنار توانمندی بالای مدیریتی که دارد، همه سیاسیون را مجاب کرده که نامی برتر از این شخصیت علمی برای سکانداری استان وجود ندارد.
دیگر اینکه دکتر مهدی یونسی حتی بعد از پایان ماراتن انتخابات نیز با درایتمندی ارتباط خود را با جامعه نخبگان علمی و افراد تاثیر گذار در تصمیم سازی استان حفظ کرده و فرد مورد اعتماد آنان محسوب می شود.
هر چند که علی رغم تمام این اقبال ها، خود دکتر یونسی بارها اعلام کرده بود که به دنبال سهم خواهی و گرفتن پست در دولت نبوده و ترجیح می دهد تا به عنوان فرد مورد اعتماد رئیس جمهور پس پرده باقی بماند اما با توجه به وضعیت خاص و حساس به وجود آمده در استان و کاستی هایی که در نتیجه اقدامات سهل انگارانه گذشتگان بروز کرده و شکاف های عمیقی که میان چهره ها و گروه های مختلف تاثیر گذار در توسعه استان وجود دارد، دلسوزان استان بر این درخواست تاکید دارند که به هر طریق ممکن او را برای پذیرش این مسئولیت ترغیب کنند. اعتقاد آنان بر این است که او همان ناخدایی است که توانمندی لازم برای عبور دادن کشتی استان از میان امواج متلاطم دیدگاه های تک بعدی را دارد و می تواند ناجی استان در این مقطع حساس لقب بگیرد. آنان در این برهه حساس از ریاست محترم جمهور انتظار دارند تا برای تحقق این مهم ورود کنند و پذیرش این مسؤولیت خطیر از سوی دکتر یونسی را برای تحقق عملی وفاق و همدلی در استان به وی تکلیف کنند.
بر اساس خروجی جلسات وی با چهره های سرشناس استان، وی از فردای اعلام پیروزی دولت مسعود پزشکیان با تدارک جلسات مختلف توانسته کاستی ها و مشکلات استان را احصاء کرده و اکنون کاملا بر امورات مختلف واقف و آگاه است. این بدان معنی است که در صورت پذیرش این مسئولیت و حضور در عرصه کار، در فرصت زمانی کمتری قادر به گزینش اولویت ها و نیاز های استان بوده و شاهد هدر رفت فرصت زمانی در این باره نخواهیم بود.
از سوی دیگر در صورت تحقق این خواسته از سوی دکتر یونسی، به دلیل اینکه وی در زمان انتخابات از پذیرش مساعدت های مالی گروه ها و افراد مختلف در ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان خودداری و به نوعی از ایجاد دین استنکاف کرده بود، اکنون خود را وامدار هیچ گروه و دیدگاه سیاسی نمی داند و برای چینش مدیران و همکاران خود تنها بر مدار نیاز سنجی بر اساس توانایی و تخصص افراد اقدام خواهد کرد و تحت تاثیر چانه زنی های پشت پرده و فشارهای بیرونی قرار نمی گیرد.در دایره تفکرات این مرد فرهیخته و توانمند، سهم خواهان جایی نخواهند داشت و ردای مسئولیت ها بر دوش مردانی قرار می گیرد که دلشان در گروپیشرفت مازندران می تپد.
با چنین اوضاع و احوالی واضح است که برخی منفعت طلبان تلاش کنند تا برای تحقق این مهم مانع تراشی کرده  و مسیر این رخداد مبارک را با دست انداز هایی ناهموار کنند. آنان سعی می کنند تا آب را گل آلود کرده و ماهی های نفع گرایانه خود را صید کنند! اما بعید به نظر می رسد که دکتر پزشکیان و هیات دولت مرعوب چنین فضایی شوند و قطعا بهترین انتخاب را برای مازندران شاهد خواهیم بود.

 

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.