logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

پزشکیان چه نسخه‌ای برای مازندران می‌نویسد!؟

1403/06/25

همه‌ی ما خوب می‌دانیم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، شرایط مختلفی باید فراهم باشد تا یک سرمایه‌گذار بتواند در آرامش و امنیت، برنامه‌های اقتصادی‌اش را اجرایی کند.

مازندران با تمام ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری که برای سرمایه‌گذاری دارد، اما در سال‌های اخیر آن حس امنیت را برای سرمایه‌گذاران ایجاد نکرده است و به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران یا از استان خارج شده‌اند یا از شروع سرمایه‌گذاری پشیمان گشتند.

در واقع، اینکه چه فردی سکان مدیریت مازندران را برعهده داشته باشد تا زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در استان فراهم آورد، بی‌شک مهمترین مسئله خواهد بود که باید به آن توجه جدی شود.

در روزهای اخیر ، شایعه‌ی معرفی دکتر مهدی یونسی به عنوان استاندار مازندران از سوی شخصیت‌ها و افراد مختلف مطرح و هر کدام از نگاه خودشان آن را اتفاق خوبی دانستند. عده‌ای ارتباط خوبش با رییس‌جمهور و اخذ اعتبارات مناسب برای استان را مهمترین ویژگی او برشمردند، عده‌ای نیز عملکرد درخشانش در دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران را یک دلیل مناسب برای استانداری معرفی کردند، دیگران توجه‌اش به جوانان و بانوان را ویژگی بارز دانستند، عده‌ای هم در راستای انتخاب دکتر پزشکیان، از او به عنوان طبیب مازندران نام برده‌اند و... ، اما نکته‌ای که کمتر کسی به آن پرداخته ، درک بالای دکتر یونسی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است چون او سال‌هاست که یکی از بهترین بیمارستان‌های خصوصی ایران را مدیریت می‌کند و در شرایط سخت اقتصادی کشور ، از تمامی مشکلات پیش‌روی یک سرمایه‌گذار مطلع گردیده است. او می‌داند یک سرمایه‌گذار چه موانعی پیش رو دارد و برای رفع آن موانع نیز شناخت و تجربه‌ی کافی بدست آورده است.

همین تجربه در کنار دیگر تجربه‌های اجرایی و علمی، باعث گردیده تا مهدی یونسی رستمی به گزینه‌ای قابل اعتماد از سوی سرمایه‌گذاران برای نشستن بر روی صندلی استانداری مازندران تبدیل شود تا آنها بتوانند با کمترین دغدغه، به تولید و ایجاد اشتغال در استان بپردازند.

در همین راستا شنیده‌ها حاکیست، چند اَبَرسرمایه‌گذار مطرح کشورمان بعد از شنیدن شایعه‌ی حضور دکتر یونسی به عنوان استاندار مازندران، در راستای سرمایه‌گذاری کلان در استان اعلام آمادگی کرده‌اند. یکی از این سرمایه‌گذاران در جمعی با حضور تعدادی از همکارانش گفته است که در صورت حضور یونسی در مازندران، بیش از سه هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری و خط تولید جدیدی را در مازندران راه‌اندازی خواهد کرد. سرمایه‌ای که می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پرتعدادی در مازندران گردد. این سرمایه‌گذار دلیل اینکار را شناختش از دکتر یونسی اعلام کرده و گفته می‌داند که با حضور یونسی در استانداری مازندران این استان به محل امنی برای سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد.

در هر صورت ، انتخاب استاندار آینده‌ مازندران فقط انتخاب یک فرد برای اداره نمایندگی دولت در استان نیست. رییس‌جمهور می‌تواند با انتخاب شخصیتی صرفا سیاسی، فردی هماهنگ‌کننده‌ی دستگاه‌های اجرایی در مازندران منصوب کند یا با انتخاب شخصیتی با توانایی‌های مختلف، زمینه‌ساز رشد تولید و اشتغال و شکل‌گیری توسعه در استان گردد. 

باید منتظر بمانیم و ببینیم، در نهایت دکتر مسعود پزشکیان چه نسخه‌ای را برای استان مازندران خواهد نوشت...

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.