logo logo

وب سایت اطلاع رسانی عملکرد دولت دکتر پزشکیان

در استانهای شمالی

گروه خبری تکرار

پایگاه اطلاع رسانی مازنی خبر (مازنی نیوز)

mazanenews.ir

ایران، مازندران

قائمشهر ، میدان شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید بهشتی ، روبروی خیابان عدالت ۳۵

شماره تماس: ۴۲۲۶۲۴۱۴-۰۱۱

تلفن همراه جهت ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ: ۰۹۱۱۸۲۴۴۷۰۴

mazaninews@gmail.com

یادداشت / آیا انتصاب یک اصولگرای تندرو به عنوان استاندار مازندران واقعیت دارد!؟

1403/06/22

آیا انتصاب یک اصولگرای تندرو به عنوان استاندار مازندران واقعیت دارد!؟ 

خشم حامیان دولت پزشکیان از اسکندر مومنی به‌خاطر مطرح شدن نام کاکویی!


⬅️ انتخاب اسکندر مومنی به عنوان وزیر کشور از همان ابتدا شایعاتی مبنی بر انتخاب افراد اصولگرا و نزدیک به تیم قالیباف برای استانداری‌ها و حتی مسئولیت‌های مهم وزارت کشور را بر سر زبان‌ها انداخت. 

یکی از این افراد، عیسی کاکویی ، متولد ۱۳۴۰ در ساری است. کاکویی در دوران مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران، به عنوان مشاور در کنارش نقش پررنگ و فعالی داشت. کاکویی در زمانی که قالیباف به عنوان رییس‌ مجلس انتخاب شد در توییتی نوشت: بر شما و ما و همه این موفقیت مبارک باد...

اگر بخواهیم بیشتر در مورد عیسی کاکویی بنویسیم باید بگوییم که او مدیر انتشارات آفاق پویا، رئیس هیئت مدیره موسسه جلوگیری از سوءمصرف موادمخدر و روان گردان موسسه نوین پویا، رئیس هیئت مدیره موسسه تبیین آفاق پویا، معاون آموزشی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در سال‌های ۸۰ تا ۸۴، رئیس دانشگاه علوم انتظامی دانشگاه علوم انتظامی امین از سال ۷۴ تا ۷۹، رئیس دانشکده علوم و فنون نیروی دریایی و عضو هیئت مدیره دانشکده علمی کاربردی شهرداری تهران نیز بوده است. او هیچ کارنامه‌ی اجرایی ندارد و در واقع حضورش در استانداری مازندران می‌تواند دوران تلخ حسینی‌پور را برای مردم این استان تکرار کند.

در کل کاکویی فردی نظامی و از چهره‌های نزدیک به قالیباف و اسکندر مومنی است. عده‌ای هم او را یکی تئوریسین‌های ضد اصلاحات در کشور می‌دانند. فردی که حامیان پزشکیان به او لقب اصولگرای تندرو داده‌اند و با توجه به اینکه در انتخابات اخیر، در طیف مقابل مسعود پزشکیان فعالیت داشت، او را گزینه‌ای خلاف خط مشی و سیاست‌های دولت می‌دانند.

داخل پرانتز بگوییم: (یادمان نرود طبق گفته‌ی رییس‌جمهور، افرادی که به گفتمان او اعتقادی ندارند بر روی صندلی‌های مهم کشور نخواهند نشست.)

اما اکنون در هیاهوی انتخاب استانداران، بعد از اینکه نام کاکویی برای معاونت سیاسی وزیر کشور مطرح و با واکنش تند حامیان دولت روبرو شد، اینبار شایعه‌ی حضور او در استانداری مازندران با حمایت جمعی از اصولگرایان مازندرانی، موجی از خشم و عصبانیت را در بین حامیان دکتر پزشکیان در استان مازندران ایجاد کرده است. 

چهره‌های‌ مطرح علمی، دانشگاهی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مازندران شدیدا در فضای مجازی علیه اسکندر مومنی موضع گرفته‌اند که او مازندران را فدای رفاقتش با کاکویی خواهد کرد. بسیاری نوشته‌اند که مازندران با کاکویی و مومنی در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت. حتی یکی از کاربران فضای مجازی نوشت، افرادی که از استاندار شدن کاکویی حمایت می‌کنند، حتما به پزشکیان رای نداده‌اند...

در هر صورت ، بر اساس اخبار رسیده، شنیده‌ها حکایت از عدم انتخاب قطعی استانداران تا این لحظه دارد اما شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بازخوردهای مختلفی در پی دارد که می‌تواند آرامش روانی یک استان یا کشور را بر هم بزند.

مردم مازندران که از نقش و دخالت سیاسیون منفعت‌طلب در انتخاب استاندار خسته شده‌اند، امیدوارند فردی باتجربه، کاربلد، توانمند و معتقد به سیاست‌های دولت که در ایام انتخابات این اعتقاد را ثابت کرده باشد، با قدرت اجرایی بالا، مردمی، بابرنامه و علمی به عنوان استاندار آینده‌ی مازندران انتخاب شود.

دکتر مسعودتبار / عضو هیات علمی دانشگاه

ثبت دیدگاه

نام کاربری و موبایل شما منتشر نخواهد شد.